معرفی پنج کتاب فوق العاده برای تحلیلگران کسب و کار مشتاق و علاقمند


در دنیای سریع و پر تغییر حرفه تحلیلگری کسب و کار اموختن پیوسته و بروز ماندن با اخرین تغییرات و دستاوردهای حرفه ای حتی برای یک تحلیلگر حرفه ای متعهد و مشتاق میتواند کار سختی باشد. با توجه به این اصل هنگام مطالعه و فراگیری مفاهیم و تکنیکهای تحلیلگری کسب و کار دسترسی به منابع با کیفیت اهمیت دارد. در اینجا به منظور توسعه و گسترش پایه علمی و دامنه لغات و به اشتراک گذاشتن تجربیات سازمانی یک مجموعه کوچک اما کامل از کتب که قادرند هر فرد علاقمند و مشتاقی را به دانش لازم جهت موفقیت در حوزه تحلیلگری کسب و کار از سطوح مبتدی تا سطح رهبری تجهیز نماید ارائه می گردد و مطالعه آن‌ها به تحلیلگران کسب و کار پیشنهاد می گردد.

نحوه رهبری در مدیریت محصول: هماهنگی بین ذینفعان، راهنمای توسعه تیم و خلق ارزش از رومان پیچل

رومان پیچل یک مشاوره حقیقی در حوزه مدیریت محصول است. بعد از خواندن این اثر شما قادر خواهید بود تیم تان را بطور موثر هدایت نموده و ایجاد یک ارتباط موثر بین تیمتان و ذینفعان را تسریع ببخشید. در حالیکه مهارتها و اشنایی به صنعتی که یک تحلیلگر کسب وکار در آن شاغل میباشد دارای اهمیت حیاتی است رومان پیجل بیشتر بروی روابط بین فردی که یک رهبر باید دارا باشد تمرکز مینماید. این روابط بین فردی بروی ایجاد اعتماد بین اعضای تیم، ساختن اهداف مشترک در میان تیم، حل مسئله و سلامت جسمانی و روانی اعضای تیم را شامل میگردد.

هفت مرحله برای کارشناس تحلیل کسب کار شدن از جی می چمپگن

نویسنده این کتاب یک تحلیلگر کسب و کاردارای گواهی نامه اهل هاوای است. کتاب به زبان ساده ای مفاهیم پیچیده دنیای تحلیلگری کسب و کار رو توضیح داده و متن نگارش کتاب هم مناسب برای سطوح مبتدی وهم سطوح کارشناسی میباشد. جی می از تجربیات خویش در کسب و کار شخصی اش استفاده کرده و بطور مشخص هفت مرحله را بیان میکند که میتواند منجر به موفقیت یک کسب و کار گردد. کتاب بطور واضح و مشخص مفاهیم مربوطه را توضیح داده و به همراه ارائه تکنیکهای آزموده شده و مثالهایی از جهان واقعی درک مطلب را برای خواننده راحت می نمایید. کتاب منبع مناسبی برای آزمونهای تحلیلگری کسب و کار و همچنین برای کسانی ست که بدنبال توسعه دانش پایه و آگاهیشان در حوزه تحلیلگری کسب و کار هستند میباشد. ba

چابکی و تحلیل کسب و کار از دبرا پل و لیندا گیرون

این دو نویسنده مجموعا دارای پنجاه سال سابقه کار حرفه ای میباشند. دبرا و لیندا در این کتاب سعی کرده اند تجربه و تخصصشان را در بکارگیری رویکرد  Agile طوری شرح دهند که این مفهوم Agile بتواند قابل استفاده در مدیریت روزمره و استراتزیک کسب و کارها گردد. آنها سعی نموده اند رویکرد Agile رادر بخش تحلیلگری کسب و کار بطور روشمندی بررسی نمایند. آنها خواسته اند به خوانندگان کتاب نشان دهند که رویکرد Agile  میتواند نفش مهمی در جنبه های مهم مدیریت یک کسب و کار از قیبل شناسایی نیازهای مشتریان، مشارکت ذینفعان، توسعه محصول و شناسایی شاخصهای عملکردی اندازه گیری ها داشته باشه و چگونه یک کسب و کار قادر خواهد در ارتباط با این موارد ذکر شده بالا موفقتر عمل کند

نیازمندیهای نرم افزاری در رویکرد Agile، تمرین تهیه لیست نیازمندیهای خلاصه شده برای تیمها، برنامه ها و کسب و کارها از دین لفینگ ول

دین با سی سال تجربه در صنعت نرم افزار یکی از مدعیان درحوزه تخصصی خودش می باشد. نویسنده در این کتاب بعنوان مدیر اجرایی ریکوزیت ای ان سی و قائم مقام بخش مدلسازی و توسعه شرکت IBM تجربیاتش را در این کتاب به اشتراک گذاشته است. مهم نیست که ساختار کسب و کاری شما برای توسعه فرایندها در رویکرد Agile در حال حاضر چه می باشد. با احتمال زیاد شما بعد از خواندن این کتاب قادر خواهید بود مدل مناسبتری را برای این موضوع تهیه نمایید. نحوه کاربرد رویکرد Agile ارائه شده در این کتاب بهمراه تخصص نویسنده دربکارگیری روشهای مدیریت سنتی و توسعه محصولات جامع تر باعث گردیده این کتاب مناسب هر فرد علاقمند ی باشد که بدنبال کسب بهتر نتیجه از کسب و کارشان در بخش توسعه نرم افزار است.

تسلط بر فرایند تشخیص نیازها، تشخیص درست نیازمندیها، از سوزن رابرستون و جیمی رابرستون

هدف سوزن و جیمی از نوشتن این کتاب کمک به تحلیلگران کسب و کار در شناسایی صحیح نیازمندیهای از طریق بکارگیری فرایند تشخیص نیازها می باشدکه میتواند در نهایت منجر به صرفه جویی وقت و منابع سازمان گردد . این رویکرد باعث افزایش موفقیت این کتاب گردیده است بطوریکه در حال حاضر سومین نسخه این کتاب بهمراه استراتزیهای مستمر بروز شده و اطلاعاتی که نشان می دهد چگونه مطالب مطرح شده دراین کتاب قابل کاربرد در هر دو رویکرد سنتی و Agile قابل کاربرد است به چاپ رسیده است. همچنین در اخرین نسخه نکاتی درباره مدل دانش ولر  Volereو مدل گاو قهوه ای ارائه گردیده است.

 

مترجم : تحلیلگر کسب و کار مهدی نجمی


مطالعه استاندارها و منابع اصلی تحلیل کسب و کار یکی از گام های مهم تبدیل شدن به تحلیلگر کسب و کار است.

همانطور که می دانید دو استاندارد اصلی در حوزه تحلیل کسب و کار وجود دارد که عبارتند از:

  • استاندارد :BABOK این استاندارد توسط موسسه IIBA کانادایی منتشر شده است.
  • استاندارد :PMI این استاندارد توسط موسسه PMI آمریکایی منتشر شده است.

البته استاندارد BABOK عمومیت و مقبولیت بیشتری دارد خصوصا در کشور ما.

هم اکنون نسخه سوم استاندارد BABOK منتشر و توسط آکادمی تحلیل کسب و کار ترجمه شده است.

برای تهیه نسخه الکترونیکی کتاب بر روی تصویر پایین کلیک کنید.

babok

خرید کتاب تحلیل کسب و کار

مقالات

استاندارد BABOKتحلیل کسب وکارتحلیلگر کسب و کار

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *