مقدمه و اهمیت موضوع:

در حال حاضر سه مؤسسۀ معتبر بین المللی در حوزۀ تحلیل کسب  وکار (Business Analysis) مشغول به کار هستند. یعنی هر کدام از آنها دارای استاندارد، راهنما و یک تجربۀ برتر در زمینۀ استقرار در سازمان ها، صنایع و پروژه های مختلف هستند. آنها ضمن آموزش با برگزاری آزمون به مخاطبان خویش گواهینامه های معتبر تحلیلگر کسب و کار ارائه می نمایند. این سه مؤسسه عبارتند از :

  • انجمن کامپیوتر بریتانیا (BCS)
  • انجمن مدیریت پروژۀ آمریکا (PMI)
  • انجمن بین المللی تحلیل کسب و کار (IIBA)

بسیاری از افراد علاقه مند به یادگیری مبانی تحلیل کسب و کار (Business Analysis) هستند. بعضی از آنها تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و جویای کار هستند. بعضی دیگر ممکن است سال ها سابقۀ کاری در حوزه های مختلف مدیریت و مهندسی داشته باشند و باز علاقه مند هستند که تحلیل کسب و کار را فراگیرند. در واقع این افراد، تازه کار و مبتدی هستند و به دنبال این هستند که چگونه چابک بتوانند با این مبانی آشنا شوند؟

اگر شما از افراد فوق هستید و به دنبال یک استاندارد خوب می گردید که بتواند کار شما را راه بیندازد. نگران نباشید، ما به آن فکر کرده ایم. استاندارد تحلیل کسب و کار از انجمن کامپیوتر بریتانیا (BCS) می تواند در این زمینه راهگشا باشد.  

مزیت یادگیری استاندارد تحلیل کسب و کار BCS: این استاندارد در مقایسه با استانداردهای تحلیل کسب و کار مؤسسه های IIBA و PMI دارای زبانی ساده و به دور از پیچیدگی های فرآیندی است. افراد ناآشنا با بدنۀ دانشی تحلیل کسب و کار، در طی یادگیری این دوره، نیاز به پیشنیاز یا واژه نامه برای بررسی مفاهیم و عبارت های دشوار ندارند و پس از طی این دوره، قادر خواهند بود که با ادبیات تحلیل کسب و کار، آشنا شوند. آنها به اندازۀ مقدماتی توانسته اند سرفصل هایی از کسب و کار را یاد گیرند و در سازمان خویش و یا احیاناً در کسب و کار نوپای خود به کار گیرند.

_

مخاطبان استاندارد:

_
  • فارغ التحصیلان دانشگاه ها در رشته های مهندسی، مدیریت و … و علاقه مند به تحلیل کسب و کار
  • کلیه مبتدیان در حوزه های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی و هنر و پیگیر جهت یادگیری تحلیل کسب و کار
  • صاحبان، ایده پردازان و کارشناسان کسب و کارهای نوپا (Startups)
  • مدیران، مدیران عامل، کارمندان و کارشناسان سازمان ها و مایل به یادگیری مقدماتی تحلیل کسب و کار
  • مدیران پروژه، طرح و سبد و علاقه مند به یادگیری مقدماتی تحلیل کسب و کار
  • مدیران، کارمندان و کارشناسان بخش های مدیریت محصول، مدیریت بازاریابی و برندینگ سازمان ها

رویکرد فردی و سازمانی تدریس تحلیل کسب و کار براساس استاندارد BCS

  • ۱۵ ساعت آموزش آنلاین راهنمای تحلیل کسب و کار براساس استاندارد BCS
  • ارائۀ ۱۵ PDUs برای شرکت در آزمون های بین المللی مرتبط با آن
  • تدریس کامل و نکته به نکته راهنمای فوق:
  • Business Analysis BCS, The Chartered Institute for IT; 4th edition (July 24, 2020)
  • ارائه و حل تست تألیفی موقعیتی و مبتنی بر سناریو و همچنین تکالیف عملی در کلاس برای تقویت و تسلط بر محتوای کتاب
  • رفع اشکال تست ها و حل مسائل متقاضیان فردی و سازمانی در گروه واتساپی دوره

زمان برگزاری:
زمان برگزاری اطلاع رسانی میشود

 

هزینه ثبت نام در دوره ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

ثبت نام زود هنگام ۲۰ درصد تخفیف

_

اهداف دوره:

_
  • آشنایی اولیۀ مخاطبان با مفاهیم تحلیل کسب و کار

  • آشنایی اولیۀ مخاطبان با مفاهیم ذینفعان و ارتباط مؤثر با آنها

  • آشنایی با اصول پردازش نیاز سازمانی از مرحله کشف تا راهکار

  • آشنایی با ابزار مهم انگیزه تجاری (Business Case)

  • درک رویکرد های استراتژیک تحلیل کسب و کار  

  • درک ویژگی ها و شایستگی های تحلیگر کسب و کار در سازمان ها

. پیش نیاز: .

  • نیاز به پیش نیاز ندارد.

. سرفصل های دوره: .

  1. تحلیل کسب و کار چیست؟

  2. شایستگی های تحلیلگر کسب و کار

  3. زمینۀ استراتژیک برای تحلیل کسب و کار

  4. چارچوب خدمت تحلیل کسب و کار

  5. بررسی موقعیت کسب و کار

  6. تحلیل و مدیریت ذینفعان

  7. بهبود فرآیندها و خدمات کسب و کار

  8. تعریف راهکار (Solution)

  9. ایجاد Business Case

  10. استقرار نیازمندیها (Requirements)

  11. مستند سازی و مدل کردن نیازمندیها

  12. اعتبار آزمایی (Validating) و مدیریت نیازمندیها

  13. تحویل نیازمندی‌ها

  14. تحویل راهکار کسب و کار