چرا تجزیه و تحلیل کسب و کار یک بخش مهم‌تر از کسب و کار است؟

تجزیه و تحلیل کسب و کار

چرا تجزیه و تحلیل کسب و کار یک بخش مهم‌تر از کسب و کار است؟

تجزیه و تحلیل کسب و کار فرآیند شناسایی نیازهای کسب و کار، تحلیل و تعیین راه حل برای مشکلات کسب و کار یا عکس العمل مناسب در مواجه با فرصت ها است. تجزیه و تحلیل کسب و کار شامل ابداع تکنیک‌هایی برای تهیه یک برنامه مناسب و عمل به آن است. تجزیه و تحلیل کسب و کار یکی از مهمترین ارکان پیکربندی کسب و کار است. تحلیلگر کسب و کار مشکلات را به چندین مورد کوچکتر تقسیم می‌کند و تخصیص بودجه و نیروی کار برای حل مشکل را تعیین می‌کند. در محیطی که به همان سرعتی که امروزه در حال تغییر است، شرکت‌هایی که قادر به شناسایی مشکلات و پایبندی به راه حل‌ها هستند، در مقایسه با سایر سازمان‌هایی که توانایی این کار را ندارند، شانس موفقیت بیشتری دارند.

برای هر سازمانی، دستیابی به جایگاه مناسب در بازار مالی بسیار مهم است. اینجاست که نقش تحلیل کسب و کار در ایجاد یک جایگاه خوب برای سازمان از طریق موارد ذکر شده در پایین بسیار پررنگ است. با ما همرا باشید تا در ادامه به مزیت‌هایی که تحلیل کسب و کار برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند بپردازیم.

افزایش ROI – برای دانستن جایگاه یک کسب و کار، ارزیابی  ROI(بازده سرمایه گذاری) آن ضروری است. ROI نشان می‌دهد که آیا درآمد کسب و کار افزایشی یا کاهشی است. در صورت نیاز به کاهش هزینه‌ها و افزایش مزایا و همچنین افزایش ROI، تجزیه و تحلیل کسب و کار می‌تواند به شما بگوید که چه اقداماتی را انجام دهید.

کاهش در هزینه‌ها – استفاده از تجزیه و تحلیل کسب و کار برای ایجاد استراتژی‌های مختلف برای کاهش هزینه‌های پروژه، توجیه تیم به نحوه کار متناسب با آن و این‌که چه استراتژی‌هایی می‌تواند به کاهش هزینه‌های شرکت کمک کند یک عامل مهم است.

تصمیم‌گیری – مهم ترین جنبه تجزیه و تحلیل کسب و کار تسهیل تصمیم گیری از طرف شرکت برای ذینفعان یا سرمایه‌گذاران است. بحث‌های منطقی که تحلیلگر کسب و کار در مورد عملکرد شرکت مطرح می‌کند می‌تواند در شناسایی مواردی مانند این‌که زمینه‌های مشکل چیست یا چه عواملی در افزایش هزینه‌های کل شرکت اثرگذار هستند و همچنین این‌که چگونه می‌توان به سود بیشتری دست یافت کمک کند، این‌ها عواملی هستند که بر تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند و شفافیت را برای کسب و کار ارائه می‌دهند.

الزامات کسب و کار – ایده کلی تجزیه و تحلیل کسب و کار این است که کسب و کار را با جزئیات درک کنیم و این‌که چه مواردی برای رشد کسب و کار لازم است ضمن شناسایی موانعی که ممکن است مانع از رشد کسب و کار شود. تجزیه و تحلیل کسب و کار به تصمیم‌گیری‌های مختلف کمک می‌کند تا رشد سازمان را تحت تأثیر قرار دهد، از جمله تجزیه و تحلیل فرایندها و داده‌هایی که زمینه را برای یک وضعیت سودآور فراهم می‌کند.

همه افراد در سازمان از تجزیه و تحلیل کسب و کار سود می‌برند – در حالی که تجزیه و تحلیل کسب و کار به مالکان و بنیانگذاران کمک می‌کند تا مدیریت خود را تغییر دهند و همچنین به آن‌ها کمک می‌کند حوزه‌هایی را شناسایی کنند و نیروهای خود را به صورت بهینه تخصیص دهند. همچنین به مدیران کمک می‌کند هنگام اختصاص تیم به پروژه‌ها، روش‌های دیگری را پیاده سازی کنند یا بفهمند چه روش‌های پیاده سازی باعث افزایش فروش و بهره وری می‌شود.

وضعیت بازار کسب و کار را شناسایی کنید – بسیار مهم است که بدانید جایگاه کسب و کار شما در کل بازار چیست و نزدیکترین رقبای شما چه کسانی هستند و در چه جایگاهی قرار دارند. این دقیقاً همان چیزی است که تجزیه و تحلیل کسب و کار می‌تواند برای شما انجام دهد.

پیش بینی بحران – تجزیه و تحلیل کسب و کار شما را برای هر دو زمان بحرانی و شرایط مساعد آماده می‌کند. پیش بینی کسب و کار اغلب به شما کمک می‌کند بحرانی را که ممکن است کل بازار یا فقط سازمان شما را تحت تأثیر قرار دهد، درک کرده و پیش بینی کنید.

ارزیابی تغییرات – هر بازبینی کسب و کار باعث می‌شوند مشکلات شناسایی شوند، روش‌های پیشنهادی اجرا شوند و نتایج مورد بحث قرار گیرند و باعث می‌شود تیم‌ها تغییرات خاصی را در روند کار خود ایجاد کنند. اما توجه داشته باشید این‌ چرخه تأثیر مثبتی دارد و مشکل را تا حدودی برطرف یا حداقل کاهش می‌دهد که این چرخه فقط از طریق تجزیه و تحلیل کسب و کار امکان پذیر است.


آکادمی تحلیل کسب و کار با هدف انتشار دانش تحلیل کسب و کار در کشور تشکیل شده است و با برگزاری دوره های آموزشی تحلیل کسب و کار و انتشار کتاب ها و منابع اصلی تحلیل کسب و کار پای در این راه نهاده است.

مقالات

آکادمی تحلیل کسب و کارتجزیه و تحلیلتجزیه و تحلیل کسب و کارتحلیل کسب و کارکسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *