دوره آموزش تحلیل کسب و کار

در زمستان ۱۴۰۲ دوره آشنایی مدیران ارشد با تفکر تحلیل کسب‌وکار در مرکز آموزش‌های نیروی انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط آکادمی تحلیل کسب‌وکار برگزار شد.

در این دوره مدرسین آکادمی تفکر، اهمیت و جایگاه تحلیل کسب‌وکار را برای معاونین و مدیران ارشد وزارت دفاع تشریح نمودند. سپس نقش تحلیل‌گر کسب‌وکار و جایگاه وی در واحدهای سازمانی برای مخاطبین تبیین شد و برخی از حضار، پرسش‌هایی را در مورد اهمیت نقش تحلیل‌گر کسب‌وکار و مقایسه آن با پست‌های سازمانی مطرح نمودند.

موسسات مختلفی در جهان در حوزه‌ی تحلیل کسب‌وکار صاحب‌نظر هستند که معرفی آن‌ها در این دوره انجام شد و جایگاه موسسه بین‌المللی تحلیل کسب‌وکار (IIBA) مورد تاکید قرار گرفت.

 

دوره آموزش تحلیل کسب و کار

 

معرفی مدل محوری مفهومی تحلیل کسب‌وکار (BACCM) و چندین مثال کاربردی در این دوره برای حاضرین تشریح شد تا با رودمپ و نقشه کلان استقرار تحلیل کسب‌وکار در سازمان آشنا شوند.

 

جایگاه تحلیل کسب‌وکار و ایجاد دفتر استقرار آن (BAO) در سازمان مورد تاکید مدرسین قرار گرفت و پس از آن جایگاه تحلیل کسب‌وکار با سایر سیستم‌ها و مدل‌های مدیریتی همچون مدل تعالی سازمانی (EFQM)، استاندارد ایزو و به ویژه مدیریت پروژه و دفتر PMO و کارکردهای آن مورد بررسی قرار گرفت. هسته اصلی این بحث پیرامون ارتباط تحلیل کسب‌وکار و مدیریت پروژه شکل گرفت که در آن در مورد نزدیکی تنگاتنگ حوزه‌های دانشی شش گانه‌ی ورژن سوم راهنمای BABOK با حوزه‌های دانشی ده گانه‌ی راهنمای PMBOK ورژن ششم  تبادل نظر شکل گرفت.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب این دوره آموزشی، معرفی چشم‌اندازهای تحلیل کسب‌وکار و کاربرد آن در استقرار این دانش در سازمان است که مورد تاکید مدرسین قرار گرفت و توضیحاتی جهت آشنایی حاضرین در دوره ارائه شد. سپس مثال‌های کاربری از برخی از این لنزها تشریح شد.

 

چشم اندازهای تحلیل کسب و کار

 

می‌دانستید که صنایع دولتی جزو ۵ صنعت برتر در استفاده از تحلیل کسب‌وکار در جهان هستند؟

نمودار بالا برگرفته از گزارش سالانه موسسه IIBA در سال ۲۰۲۲ است.

آکادمی تحلیل کسب‌وکار آمادگی دارد تا دوره‌های متنوعی بر اساس نیاز سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در حوزه تحلیل کسب‌وکار برگزار نماید.

برای برگزاری دوره تحلیل کسب و کار در سازمان خود، با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۴۶۱۳۸۷۸۲

اخبارمقالات

آکادمی تحلیل کسب و کارآموزش تحلیل کسب‌وکارآموزش راهنمای BABOKتحلیل کسب و کار راهنمای BABOKتحلیل کسب‌وکاردوره تحلیل کسب‌وکارراهنمای BABOKمدرسه مدیریت فرایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *