در حالی که به نظر میرسد بسیاری از مزایای تحلیل کسب و کار واضح است، حقیقت این است که بسیاری از شرکتها به طور کامل نمیفهمند که تحلیل کسب و کار چگونه میتواند به کسب و کار آنها کمک کند. در واقع، تحلیل کسب و کار مانند چسبی است که اجزای مختلف یک کسب و کار را در کنار هم نگه میدارد.
تحلیلگران کسب و کار چه کار میکنند؟
تحلیلگر کسب و کار کمک میکند تا کل کار آسان تر درک شود و این کار را با تقسیم کل کار به اجزای کوچکتر و قابل کنترل تر انجام میدهند. در نتیجه، اجرای فرآیندهای آزمایش و توسعه نیز توسط تحلیلگران کسب و کار به مراتب آسان تر شده است. آنها همچنین به حفظ و نگهداری تمامی پروژه ها در حوزه های مختلف کمک میکنند.
حمایت از اجرای پروژه
گاهی اوقات در طول اجرای پروژه های چالش برانگیز، مدیران پروژه ممکن است در گزارشها، بودجه ها و برنامه های خود غرق شوند. تحلیلگر کسب و کار میتواند با حمایت خود، هم به مدیران پروژه و هم به تیم های خود و اسپانسرهای پروژه کمک کند.
ارتباطات
تحلیل کسب و کار به حفظ خطوط ارتباطی میان کارکنان از طریق پر کردن شکاف های ارتباطی موجود، کمک میکند. همچنین، هر گونه سردرگمی یا آزمون و خطا را میتوان با توضیحات و کمک یک تحلیلگر کسب و کار حذف کرد.
درک مزایایی که پروژه برای سازمان دارد
تحلیلگران حرفهای کسب و کار میدانند که چگونه میتوانند مزایای بالقوه سازمان خود را افزایش دهند. آنها نه تنها میتوانند نیازهای جدید کسب و کار را کشف کنند، بلکه میتوانند اطمینان حاصل کنند که اولویت های کسب و کار بر روی ارزش اصلی آن تمرکز دارد.
سال ۲۰۱۵ چه چیز جدیدی برای تحلیلگران کسب و کار دارد
پیش بینی های بسیار هیجان انگیزی برای نقش تحلیلگران کسب و کار ارائه شده است. از آنها خواسته خواهد شد که در چندین نقش پروژه، از جمله آزمون و مدیریت پروژه شرکت کنند. بسیاری از آنها نیز شروع به ارائه ی خدمات بر اساس تخصصهای خود خوهند کرد، مانند ارزیابی زمینه پروژه، تحلیل سود-هزینه و نیازمندی های پروژه های فنآوری اطلاعات.
کسانی که پیشینه هایی در تحلیل کسب و کار دارند، به موقعیتهای شغلی کلیدیتری ارتقاء خواهند یافت که تاثیرگذاری بیشتری در بخشهای مختلف سازمان دارند. در نتیجه، عنوان آنها ممکن است از “تحلیلگر کسب و کار” به یک عنوان مناسب تر تغییر کند. با این حال، این امر ممکن است باعث سردرگمی و اختلاف نظر بیشتر نسبت به مسئولیت های دقیق و توصیف شغلی شما شود.
استخدام یک تحلیلگر کسب و کار حرفهای
شرکتهایی که سؤال میکنند آیا باید یک تحلیلگر حرفهای کسب و کار یا یک مدیر پروژه استخدام کنند یا خیر، باید پیش از این از خودشان بپرسند که یک تحلیلگر کدام یک از ارزشها را برای پروژههای آنها به ارمغان خواهد آورد. در برخی موارد، مدیر پروژه ممکن است تجربه تحلیل کسب و کار را هم داشته باشد. مهم است که مشخص شود یک تحلیلگر کسب کار تا چه حد قادر به بررسی مستندات و سایر اطلاعات پروژه است، زیرا در این صورت قادر است سوالات درست و کاملی را پیش از اجرای پروژه بپرسد. در نهایت، تحلیلگران کسب و کار هستند که میتوانند اطلاعات موجود را به صورت چندین نمودار، گردش کار و سایر اسناد تدوین کنند.
هر یک از تحلیلگران حرفهای کسب و کار که برای یک تخصص مشخص در تیم خود مورد توجه قرار میگیرند، باید در حوزه کاری مورد نیاز شما تجربه کافی داشته باشند. مستند سازی موثر، مهارت حل مسئله و داشتن دانش مناسب در زمینه تخصصی مورد نظر، ویژگیهای دیگری است که یک تحلیلگر حرفهای کسب و کار باید داشته باشد. آنها همچنین باید تواناییهای اصلی و انگیزه کافی را داشته باشند. در نهایت، یک تحلیلگر کسب و کار باید توانایی ارتباط و مهارتهای لازم برای کار با یک تیم برای حل مشکلات را داشته باشد.