تحلیل کسب و کار چگونه باعث ایجاد منافع برای پروژه های شما می شود؟

تحلیل کسب و کار

در حالی که به نظر می­رسد بسیاری از مزایای تحلیل کسب و کار واضح است، حقیقت این است که بسیاری از شرکت­ها به طور کامل نمی­فهمند که تحلیل کسب و کار چگونه می­تواند به کسب و کار آن­ها کمک کند. در واقع، تحلیل کسب و کار مانند چسبی است که اجزای مختلف یک کسب و کار را در کنار هم نگه می­دارد.

تحلیلگران کسب و کار چه کار می­کنند؟

تحلیلگر کسب و کار کمک می­کند تا کل کار آسان­ تر درک شود و این کار را با تقسیم کل کار به اجزای کوچک­تر و قابل کنترل ­تر انجام می­دهند. در نتیجه، اجرای فرآیندهای آزمایش و توسعه نیز توسط تحلیلگران کسب و کار به مراتب آسان­ تر شده­ است. آن­ها همچنین به حفظ و نگهداری تمامی پروژه­ ها در حوزه­ های مختلف کمک می­کنند.

حمایت از اجرای پروژه

گاهی اوقات در طول اجرای پروژه­ های چالش برانگیز، مدیران پروژه ممکن است در گزارش­ها، بودجه ­ها و برنامه ­های خود غرق شوند. تحلیلگر کسب و کار می­تواند با حمایت خود، هم به مدیران پروژه و هم به تیم ­های خود و اسپانسرهای پروژه کمک کند.

ارتباطات

تحلیل کسب و کار به حفظ خطوط ارتباطی میان کارکنان از طریق پر کردن شکاف‌ های ارتباطی موجود، کمک می‌کند. همچنین، هر گونه سردرگمی یا آزمون و خطا را می­توان با توضیحات و کمک یک تحلیلگر کسب و کار حذف کرد.

درک مزایایی که پروژه برای سازمان دارد

تحلیلگران حرفه­ای کسب و کار می­دانند که چگونه می­توانند مزایای بالقوه سازمان خود را افزایش دهند. آنها نه تنها می­توانند نیازهای جدید کسب و کار را کشف کنند، بلکه می­توانند اطمینان حاصل کنند که اولویت­ های کسب و کار بر روی ارزش اصلی آن تمرکز دارد.

سال ۲۰۱۵ چه چیز جدیدی برای تحلیلگران کسب و کار دارد

پیش بینی ­های بسیار هیجان انگیزی برای نقش تحلیلگران کسب و کار ارائه شده است. از آنها خواسته خواهد شد که در چندین نقش پروژه، از جمله آزمون و مدیریت پروژه شرکت کنند. بسیاری از آن­ها نیز شروع به ارائه­ ی خدمات بر اساس تخصص‌های خود خوهند کرد، مانند ارزیابی زمینه پروژه، تحلیل سود-هزینه و نیازمندی های پروژه های فن‌آوری اطلاعات.

کسانی که پیشینه ه­ایی در تحلیل کسب و کار دارند، به موقعیت­های شغلی کلیدی‌تری ارتقاء خواهند یافت که تاثیرگذاری بیشتری در بخش‌های مختلف سازمان دارند. در نتیجه، عنوان آنها ممکن است از “تحلیلگر کسب و کار” به یک عنوان مناسب­ تر تغییر کند. با این حال، این امر ممکن است باعث سردرگمی و اختلاف نظر بیشتر نسبت به مسئولیت­ های دقیق و توصیف شغلی شما شود.

استخدام یک تحلیلگر کسب و کار حرفه­ای

شرکت­هایی که سؤال می­کنند آیا باید یک تحلیلگر حرفه­ای کسب و کار یا یک مدیر پروژه استخدام کنند یا خیر، باید پیش از این از خودشان بپرسند که یک تحلیلگر کدام یک از ارزش­ها را برای پروژه‌های آن‌ها به ارمغان خواهد آورد. در برخی موارد، مدیر پروژه ممکن است تجربه تحلیل کسب و کار را هم داشته باشد. مهم است که مشخص شود یک تحلیلگر کسب کار تا چه حد قادر به بررسی مستندات و سایر اطلاعات پروژه است، زیرا در این صورت قادر است سوالات درست و کاملی را پیش از اجرای پروژه بپرسد. در نهایت، تحلیلگران کسب و کار هستند که می‌توانند اطلاعات موجود را به صورت چندین نمودار، گردش کار و سایر اسناد تدوین کنند.

هر یک از تحلیلگران حرفه­ای کسب و کار که برای یک تخصص مشخص در تیم خود مورد توجه قرار می­گیرند، باید در حوزه کاری مورد نیاز شما تجربه کافی داشته باشند. مستند ­سازی موثر، مهارت حل مسئله و داشتن دانش مناسب در زمینه تخصصی مورد نظر، ویژگی‌های دیگری است که یک تحلیلگر حرفه­ای کسب و کار باید داشته باشد. آن­ها همچنین باید توانایی­های اصلی و انگیزه کافی را داشته باشند. در نهایت، یک تحلیلگر کسب و کار باید توانایی ارتباط و مهارت‌های لازم برای کار با یک تیم برای حل مشکلات را داشته باشد.

مقالات

آزمون و خطاآکادمی BAآکادمی تحلیل کسب و کاراسپانسراستخدامبودجهپروژهتحلیل کسب و کارتحلیلگرتحلیلگر کسب و کارسود و زیانشرکتکارکنانکسب و کارمدیرمدیرانمدیریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *