در مطلب قبلی (واژگان متداول در تحلیل کسب و کار- بخش سوم) در خصوص انواع الزامات در تحلیل کسب و کار صحبت کنیم. در این مطلب یک عبارت پرکاربرد دیگر در تحلیل کسب و کار را مورد اشاره و تعریف قرار خواهیم داد.
اطلاعات محصول
در طول عملکرد فرآیند تحلیل کسب و کار، مقدار قابل توجهی اطلاعات ایجاد، جمعآوری، تحلیل، اصلاح، مصرف و اشتراکگذاری میشود. ما در این راهنما و استاندارد، هنگامی که اطلاعات محصول به عنوان ورودی یا به عنوان خروجی نامیده میشود، ارجاع به شایعتری جزء اطلاعات محصول صورت میگیرد که به فرآیند مربوط است. ما انتخاب کردیم که انواع خاصی از اطلاعات را به جزء اینکه کجا میتواند محتویات یا درک بیشتری فراهم کند، ارائه کنیم، زیرا معمولاً جزئیات به شدت به چرخه عمر و اصطلاحات مختص به سازمان مورد استفاده توسط تیمها وابسته هستند. انواع اطلاعاتی که راهنما به عنوان اطلاعات محصول به آنها اشاره دارد شامل موارد زیر میباشد:
- خواستهها و اهداف کسب و کار،
- الزامات
- مدلهای تحلیل
- کارهای انجامنشده
- داستانهای کاربر
- معیارهای پذیرش و تعریف معیارهای مرتبط
- محدوده محصول
- ریسکهای محصول
- فرضیات
- محدودیتها
- وابستگیها و
- مسائل.
اطلاعات محصول میتواند شامل انواع یا سطوح مختلف جزئیات باشد. برای مثال الزامات میتواند مربوط به الزمات کسب و کار یا الزامات ذینفعان باشد و مسائل ممکن است مسائل یا نقصهای ذینفعان باشد. اطلاعات محصول میتواند در حالتهای مختلف قرار داشته باشد، زیرا فرآیندهای مختلف اطلاعات را مصرف و تولید میکنند. برای مثال، در نقاط مختلف در کار تحلیل کسب و کار، الزامات میتواند در یک وضعت تأییدشده، اولویتبندیشده یا اثباتشده باشد. اطلاعات محصول ممکن است به شکلهای مختلف مانند ابزارها، اسناد، یادداشت، ایمیل و احتمالاً در ذهن افراد ذخیره شود.
اطلاعات محصول به هیچ عنوان تنها اطلاعات مربوط به فرآیندهای تحلیل کسب و کار نیست. از انواع اضافی اطلاعات برای ایجاد و تحلیل اطلاعات محصول در طول دوره انجام تحلیل کسب و کار استفاده میشود. نوع و شکل اطلاعات اضافی میتواند شامل منبع اصلی باشد که نتایج استخراج، یادداشتهای استخراج، ایمیلها با محتویات اضافی درباره تحلیل و نظرات کلامی یا نوشتاری ذینفعان درباره اطلاعات از آن حاصل میآید.