معرفی سایت IIBA

معرفی سایت IIBA

IIBA (International Institute of Business Analysis) یک آموزشگاه بین المللی در حوزه‌ی تجزیه و تحلیل کسب و کار است. IIBA به تحلیلگران کسب و کار کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را توسعه دهند و در حرفه خود پیشرفت کنند. در ادامه میخواهیم به معرفی سایت IIBA بپردازیم و شما را با اطلاعات مفیدی که در سایت IIBA به آدرس https://www.iiba.org/ وجود دارد، آشنا سازیم. با ما همراه باشید.

Events

در صفحه اصلی سایت از قسمت بالا از منو گزینه Event را انتخاب کنید، در این بخش لیستی ظاهر می‌شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

Webinars

در این بخش متخصصان تجزیه و تحلیل کسب و کار وبینارهای جذابی در مورد موضوعاتی مانند شروع کار، رهبری، گواهینامه‌های مورد نیاز این حوزه و تجزیه و تحلیل اصول کسب و کار ارائه می کنند.

 Podcast

شما در این قسمت شما می‌توانید به پادکست‌هایی که توسط تعداد زیادی از رهبران تجزیه و تحلیل کسب و کار برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها، نکات و مشاوره‌های خود گرد هم آمده اند، دسترسی داشته باشید.

Global Events

در این قسمت از سایت رویدادهای IIBA که به صورت محلی، منطقه ای و بین المللی اتفاق می‌افتد، آورده شده است تا علاقه مندان بتوانند در آن شرکت کنند.

Chapter Events

در این قسمت شما می‌توانید به رویدادهای فصل مانند کنفرانس‌های بین المللی که در حوزه BA برگزار می‌شود، دسترسی داشته باشید.

Leadership Workshops

در این بخش از سایت، می‌توان برای کارگاه‌های آموزشی تجزیه و تحلیل کسب و کار دسترسی داشت.

Certification

در ادامه معرفی سایت IIBA ، در این قسمت از سایت به نحوه برنامه ریزی و دریافت هر یک از گواهینامه های موجود در این زمینه پرداخته شده است. می‌توان از قسمت ۴ Steps to Certification به منایع مورد نیاز برای هر یک از گواهینامه‌ها و امتحانات آن دسترسی داشت.

در ادامه به معرفی مختصر هر یک از گواهینامه که در همین سایت آورده شده است می‌پردازیم.

IIBA Core Business Analysis Certifications

اگر در صفحه اصلی سایت، اسکرول بار خود را کمی به پایین بکشید شما به قسمت IIBA Core Business Analysis Certifications می‌رسید که محلی برای گواهینامه‌های حوزه تجزیه و تحلیل کسب و کار است.

Entry Certification in Business Analysis

این گواهینامه ورودی در تجزیه و تحلیل کسب و کار EC (ECBA) دانش لازم در مورد چگونگی دستیابی به تجزیه و تحلیل کسب و کار را با توجه به راهنمای BABOK® پوشش می دهد. این گواهی نامه نشان می‌دهد که شما دانش و مهارت لازم را برای ورود به حوزه تجزیه و تحلیل کسب و کار را دارید.

اگر بر روی این قسمت کلیک کنید و مسیر Get Started/Learn More About ECBA Competencies می‌توانید به تعاریفی در مورد سطح مهارت و دانش و همچنین سرفصل‌هایی که هریک از این افراد برای موفقیت در این آزمون نیاز دارند آورده شده است.

Certification of Capability in Business Analysis (CCBA)

گواهینامه بعدی که در این بخش عنوان شده است گواهینامه CCBA است. این گواهینامه مخصوص متخصصین تحلیل کسب و کاری است که ۲ یا ۳ سال سابقه کاری دارند. با کسب این گواهینامه شما توانایی پذیرش مسئولیت بزرگتر و پیچیده‌تر را دارید. اگر مسیری مشابه گواهینامه قبلی را طی کنید به سرفصل‌های مورد نیاز برای موفقیت در این آزمون خواهید رسید.

Certified Business Analysis Professional (CBAP)

آخرین گواهینامه‌ای که در این قسمت مورد بحث قرار می‌گیرد، گواهینامه CBAP است. این گواهینامه مخصوص افرادی است که تجربه بالایی در حوزه تجزیه و تحلیل کسب و کار دارند. در واقع می‌توان گفت که دریافت کنندگان این گواهینامه متخصصین BA هستند. مانند دو گواهینامه قبلی سرفصل‌های مورد نیاز برای موفقیت در این آزمون در این سایت آورده شده است.

IIBA Specialized Business Analysis Certifications

مطلب بعدی که در این سایت در مورد آن صحبت شده است گواهینامه‌های تجزیه و تحلیل تخصصی کسب و کار است.

Certificate in Cybersecurity Analysis (IIBA-CCA)

این گواهینامه که با همکاری IIBA و IEEE ارائه می‌شود گواهینامه‌ای قدرتمند در تجزیه و تحلیل حوزه سایبری است. شما در این قسمت از سایت میتوانید به موارد آموزشی، هزینه امتحان و … دسترسی داشته باشید.

Agile Analysis Certification (IIBA-AAC)

در این بخش از سایت شما می‌توانید به آزمون گواهینامه IIBA-AAC دست پیدا کنید. این گواهینامه با استفاده از یک دیدگاه چابک در تجزیه و تحلیل کسب و کار، مهارت و تخصص شما را افزایش می‌دهد.

Certification in Business Data Analytics (IIBA-CBDA)

آخرین گواهینامه ای که در مورد آن صحبت شده است، گواهینامه CBDA است. این گواهینامه توانایی شما در اجرای موثرو ابتکارانه در تجزیه و تحلیل کسب و کار را یه رسمیت می‌شناسد. شما در این قسمت می‌توانید برای شرکت و دریافت این گواهینامه اقدام کنید.

Standards and Resources

از قسمت Standards and Resources که در بالای سایت ظاهر شده است می‌توانید به راحتی و یکجا استانداردها و منابعی که در حوزه BA مورد نیازتان است مشاهده کنید.

professional development

یکی دیگر از گزینه هایی که در قسمت بالای سایت وجود دارد و بسیار کاربردی می‌باشد بخش professional development است. در این قسمت می‌توانید به فرصت های شغلی در حوزه BA، دوره‌های ارائه شده ای که مورد تایید IIBA هستند، راهنمای تجزیه و تحلیل کسب و کارها و رشد آنان و … دسترسی داشته باشید.

 

IIBA Analyst Catalyst Blog

در پایین ترین قسمت صفحه اصلی این سایت می‌توان از مقالاتی که در وبلاگ IIBA قرار داده می‌شود، استفاده کرد.

معرفی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *