چرا کسب و کارها متخصصین تجزیه و تحلیل کسب و کار را استخدام می‌کنند


حوزه تجزیه و تحلیل کسب و کار به سرعت در حال رشد و تکامل است تا نیازهای امروز کسب و کارها را برآورده کند. طبق تخمین BA Times، تعداد تحلیلگران کسب‌ وکار در ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۲۱ از ۳۶۴.۰۰۰ به ۲.۷۲۰.۰۰۰ افزایش خواهد یافت.

همانطور که از نتایج مشخص است تقاضای زیادی برای تحلیگران کسب و کار وجود دارد. اما دلیل آن چیست؟

یک تحلیلگر کسب و کار چه کاری انجام می‌دهد؟

برای درک کامل دلیل تقاضا برای تحلیلگران کسب و کار، مهم است که درک درستی از نقش آن‌ها داشته باشیم. نقش یک تحلیلگر کسب و کار معمولاً مشخص نیست. می‌توان گفت بیشتر مشاغل IT دارای شرح شغل و مسیر شغلی مشخص و معینی هستند، با این حال، مسیر کاری تحلیلگران کسب و کار و شرح شغلی آن‌ها از شغلی به شغل دیگر متفاوت است.

در حالی که شرح شغل تحلیلگران کسب و کار ممکن است متفاوت باشد، اما طبق گفته لوکا اسکراسیچ که یک تحلیگر کسب و کار است بیشتر کارشناس‌های حوزه تجزیه و تحلیل کسب و کار معمولاً در حوزه‌های زیر فعالیت انجام می‌دهند:

  • تحلیگران کسب و کار اقدام به ارائه راه حل‌ برای مشکلات حال و آینده دینفعان می‌کنند و در راستای رفع آن‌ها حرکت می‌کنند.
  • اسکراچیچ نوشت: تحلیلگران کسب و کار به عنوان مجرای اطلاعاتی عمل می کنند و “نیازهای ذینفعان کسب و کار را به زبانی که تیم فناوری اطلاعات یا تیم توسعه آن‌ها می‌توانند متوجه شوند” ترجمه می‌کنند.
  • تحلیلگران همه فن حریف هستند. اسکراسیچ می‌گوید در یک روز معین، ممکن است یک تحلیلگر کسب و کار یک طرح توجیهی تعریف کند، اطلاعات مربوط به سهامداران را استخراج کند، الزامات مدل ، راه حل های معتبر و موارد دیگر را تعریف کند.

در ادامه دلایلی که چرا کسب و کارها اقدام به استخدام تحلیگران کسب و کار می‌کنند آورده شده است. با ما همراه باشید.

  • BA تحول دیجیتال را آسان‌تر می کند. فقط ۱۹ درصد از شرکت‌های واقع در آمریکای شمالی سطح تکونولوژی خود را پیشرفته می‌دانند، با این‌حال ۸۵ درصد از تصمیم‌گیرندگان معتقدند که دو سال برای ادغام ابتکارات دیجیتال قبل از عقب افتادن از رقبای خود فرصت دارند، به همین دلیل است که مشاغل در حال حاضر تبدیل به دیجیتالی شدن را اولویت‌های اصلی خود قرار داده‌اند.

دوره آنلاین تحلیل کسب و کار را از دست ندهید.

تحول دیجیتال فرایند پیچیده ای است، اما BA می تواند آن را ساده‌تر کند. تحقیق و تجزیه و تحلیل برای نسل بعدی IT و BPO، از تحلیلگران کسب و کار به عنوان نگهدارنده همزمان کسب و کار و تحول دیجیتال یاد می‌کند. از آن‌جا که تحول دیجیتال کسب و کارها را دستخوش تغییرات کرده است بنابراین تجزیه و تحلیل و مدیریت اطلاعات مهم است و تحلیلگران کسب و کار از مولفه های اصلی برای پرکردن شکافی هستند که بین مشتری و توسعه دهنده ایجاد شده است.

  • BA فرآیندهای پیچیده را در حین توسعه معنا می‌کند. پس از اجرای یک پروژه تجاری جدید، شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که کارکنان در تمام بخش ها از دلایل اجرا آن و نحوه انجام آن برای سازمانشان درک درستی دارند. رهبران شرکت ها همیشه در برقراری ارتباط این فرایندها با کارکنان فنی خود مهارت ندارند. اینجاست که تحلیلگران کسب و کار وارد می شوند.

در واقع یک تحلیلگر کسب و کار می‌تواند پیچیدگی‌های کسب و کار را برای کارکنان فنی معنی کند.

  • تحلیلگران کسب و کار هدایت کنندگان مدیریت تغییر هستند. مدیریت تغییر می تواند یک چالش باشد و تحلیلگران کسب و کار می توانند به عنوان متخصصان مدیریت تغییر ، اطمینان حاصل کنند که کارکنان به خوبی با تغییرات سازگار می شوند.

وقتی تغییرات انجام نمی‌شوند، معمولاً به این دلیل است که کارکنان آن‌ تغییرات را به درستی درک نکرده‌اند و برای آن‌ها آماده نبوده اند. سازمان‌ها تحلیلگران کسب و کار را نه تنها برای کمک به اتخاذ راه حل برای رفع مشکلات و ایجاد استراتژی های تجاری پیرامون آن راه حل‌ها، بلکه همچنین برای آماده سازی کارکنان برای تغییراتی که در آینده رخ می‌دهد و همچنین تقویت این تغییرات پس از تحقق آن‌ها، به کار می‌گیرند.

مقالات

تجزیه و تحلیل کسب و کارتحلیگر کسب و کاردوره آنلاین تحلیل کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *