حوزه دانش برنامه ­ریزی و پایش تحلیل کسب و کار


فعالیت­های حوزه برنامه­ ریزی و پایش تحلیل کسب و کار، تلاش­های تحلیلگران کسب و کار و ذینفعان را سازماندهی و یکپارچه می­کنند. این فعالیت­ها خروجی­ هایی را فراهم می­کنند که بعنوان یک راهنمای کلیدی برای کارهای دیگر قسمت­های راهنمای BABOK مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

حوزه دانش برنامه ­ریزی و پایش تحلیل کسب و کار، کارهای زیر را شامل می شود:

  • برنامه­ ریزی رویکرد تحلیل کسب و کار: شامل برنامه­ ریزی فعالیت تحلیل­گری از ایجاد یا انتخاب یک متدلوژی تا برنامه ­ریزی فعالیت­ها، کارها و تحویل­ دادنی ­ها می ­باشد.

 

  • برنامه­ ریزی مشارکت ذینفعان: در اینجا مشخص می­شود که کدام ذینفعان با تغییر مورد نظر مرتبط هستند، نیازهای متقابل تحلیلگران کسب و کار و ذینفعان به هنگام تعامل با یکدیگر چیست و بهترین روش همکاری کدام است.

 

  • برنامه ­ریزی حاکمیتی تحلیل کسب و کار: این قسمت شامل بخش­هایی از تحلیل کسب و کار است که برای حمایت از کارکرد حاکمیتی سازمان مورد استفاده قرار می­گیرد. این برنامه­ ریزی کمک می­کند که از مناسب و پایدار بودن تصمیمات اخذ شده اطمینان حاصل شود و فرآیندی را دنبال می­کند که از طریق آن اطمینان حاصل شود که تصمیم­ گیران به اطلاعات مورد نیاز دسترسی دارند. مثال­های برنامه ­ریزی حاکمیتی عبارتند از: برنامه ­ریزی مدیریت الزامات، برنامه ­ریزی مدیریت ریسک تحلیل کسب و کار، برنامه­ ریزی تخصیص منابع تحلیل کسب و کار.
  • برنامه ­ریزی مدیریت اطلاعات تحلیل کسب و کار: در اینجا تعریف می­شود که چگونه اطلاعات توسعه داده شده توسط تحلیلگران کسب و کار (شامل الزامات و طرح­ها) دریافت و ذخیره شده و برای استفاده بلند مدت، با دیگر اطلاعات موجود یکپارچه می­شوند.

 

  • شناسایی بهبودهای عملکردی تحلیل کسب و کار: در اینجا تعریف می شود که چگونه اجرای کارها حین تحلیل کسب و کار مدیریت و پایش شوند تا از برآورده شدن تعهدات، توجه به یادگیری مداوم و بهره برداری از فرصت­های بهبود اطمینان حاصل گردد.

 

مقالات

BA چیست؟babokآکادمی BAآکادمی تحلیل کسب و کاراستاندارد BABOKبرنامه ریزیتحلیل کسب و کارحوزه دانش برنامه ریزی و پایش کسب و کارذینفعانسازماندهیعملکردکسب و کارمدیریتمدیریت اطلاعاتمشارکت ذینفعان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *