فعالیتهای حوزه برنامه ریزی و پایش تحلیل کسب و کار، تلاشهای تحلیلگران کسب و کار و ذینفعان را سازماندهی و یکپارچه میکنند. این فعالیتها خروجی هایی را فراهم میکنند که بعنوان یک راهنمای کلیدی برای کارهای دیگر قسمتهای راهنمای BABOK مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
حوزه دانش برنامه ریزی و پایش تحلیل کسب و کار، کارهای زیر را شامل می شود:
- برنامه ریزی رویکرد تحلیل کسب و کار: شامل برنامه ریزی فعالیت تحلیلگری از ایجاد یا انتخاب یک متدلوژی تا برنامه ریزی فعالیتها، کارها و تحویل دادنی ها می باشد.
- برنامه ریزی مشارکت ذینفعان: در اینجا مشخص میشود که کدام ذینفعان با تغییر مورد نظر مرتبط هستند، نیازهای متقابل تحلیلگران کسب و کار و ذینفعان به هنگام تعامل با یکدیگر چیست و بهترین روش همکاری کدام است.
- برنامه ریزی حاکمیتی تحلیل کسب و کار: این قسمت شامل بخشهایی از تحلیل کسب و کار است که برای حمایت از کارکرد حاکمیتی سازمان مورد استفاده قرار میگیرد. این برنامه ریزی کمک میکند که از مناسب و پایدار بودن تصمیمات اخذ شده اطمینان حاصل شود و فرآیندی را دنبال میکند که از طریق آن اطمینان حاصل شود که تصمیم گیران به اطلاعات مورد نیاز دسترسی دارند. مثالهای برنامه ریزی حاکمیتی عبارتند از: برنامه ریزی مدیریت الزامات، برنامه ریزی مدیریت ریسک تحلیل کسب و کار، برنامه ریزی تخصیص منابع تحلیل کسب و کار.
- برنامه ریزی مدیریت اطلاعات تحلیل کسب و کار: در اینجا تعریف میشود که چگونه اطلاعات توسعه داده شده توسط تحلیلگران کسب و کار (شامل الزامات و طرحها) دریافت و ذخیره شده و برای استفاده بلند مدت، با دیگر اطلاعات موجود یکپارچه میشوند.
- شناسایی بهبودهای عملکردی تحلیل کسب و کار: در اینجا تعریف می شود که چگونه اجرای کارها حین تحلیل کسب و کار مدیریت و پایش شوند تا از برآورده شدن تعهدات، توجه به یادگیری مداوم و بهره برداری از فرصتهای بهبود اطمینان حاصل گردد.