دوره آموزش تحلیل کسب و کار

در دی ماه ۱۴۰۲ دوره تحلیل کسب و کار با استفاده از استاندارد babok توسط آکادمی تحلیل کسب و کار در بانک سینا برگزار گردید.

در این دوره آموزشی که با حضور پرشور مدیران محترم و کارشناسان معزز این بانک برگزار شد، به معرفی مفاهیم کلیدی تحلیل کسب و کار، مقایسه استانداردهای این حوزه، جایگاه و نقش تحلیلگر کسب و کار و آزمون های بین المللی حوزه پرداخته شد.

همچنین به تفصیل در مورد نقش تحلیل کسب و کار برای استفاده از فرصت های پیش روی سازمان ها و مقابله با مشکلات و چالش های سازمان ها صحبت گردید.

همچنین در خصوص حوزه های دانشی شش گانه  تحلیل کسب و کار مبتنی بر BABOK و تسک های موجود در این حوزه دانشی، آموزش ارائه شد.

برخی از سرفصل های آموزشی ارائه شده عبارتند از:

  • مراجع اصلی در تحلیل کسب و کار
  • ضرورت و اهمیت تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • تجزیه و تحلیل کسب و کار چیست؟
  • تحلیلگر کسب و کار کیست؟
  • مفاهیم کلیدی در تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • حوزه‌های دانش تحلیل کسب و کار
  • تجزیه و تحلیل کسب و کار و مدیریت پروژه
  •  ساختار BABOK Guide
  • شایستگی های محوری تحلیل کسب و کار
  • چشم اندازها
  • و…

تسک های موجود در حوزه های دانشی ازطریق تکنیک هایی انجام میشود که در  انتهای بخش مربوط به هر تسک معرفی شده اند. در این دوره مهم ترین تکنیک ها آموزش داده شد.

آیا میدانید
صنعت بانکداری و بیمه در دنیا بیشترین استخدام برای تحلیل گران کسب و کار را داشته است.

 

آموزش تحلیل کسب و کار BABOK

در ادامه نرم افزار EA به عنوان بهترین نرم افزار تحلیل کسب و کار معرفی و نحوه استفاده از برخی از تکنیک ها داخل نرم افزار بیان شد.

احتمالاً می دانید که در راهنمای BABOK شش حوزه دانشی داریم که ذیل هر حوزه تعدادی TASK وجود دارد که انجام تحلیل کسب و کار بواسطه انجام این TASK ها است. برای انجام هر TASK تعدادی تکنیک داریم که تعداد آنها در راهنما ۵۰ عدد است. در واقع انجام این TASK ها از طریق این تکنیک ها انجام میشود.

کمتر نرم افزاری را می توان یافت که بتواند از تمام این ۵۰ تکنیک پشتیبانی نماید.

ویژگی فوق العاده دیگر نرم افزار Enterprise Architect پشتیبانی از چشم اندازهای ۵ گانه تحلیل کسب و کار است. این ۵ چشم انداز عبارتند از:

  1. چابک
  2. هوش تجاری
  3. تکنولوژی اطلاعات
  4. معماری کسب و کار
  5. مدیریت فرآیند کسب و کار

به شرکت کنندگان در این دوره، یک افزونه فوق العاده برای پشتیبانی بهتر این نرم افزار از استاندارد BABOK ارائه شد. این افزونه به راحتی بر روی نرم افزار Enterprise Architect نصب شده و باعث می شود این نرم افزار به صورت کامل با استاندارد BABOK هماهنگ بشود. بعد از نصب این نرم افزار می توانید از تمامی تکنیک ها، مفاهیم و … مرتبط با استاندارد BABOK در داخل نرم افزار EA استفاده نمایید.

همان طور که می دانید نرم افزار EA، به عنوان بهترین نرم افزار در حوزه تحلیل کسب و کار به شمار می رود که در این حوزه بسیار محبوب بوده و از تمامی تکنیک های این استاندارد پشتیبانی کرده و به منظور تحلیل کسب و کار به صورت کاربردی و عملیاتی، استفاده از آن بسیار توصیه می شود.

 

اخبارمقالات

آموزش تحلیل کسب و کاردوره آموزش تحلیل کسب و کاردوره تحلیل کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *