_

دوره آموزشی

_

در دوره مدیریت محصول براساس ProdBOK،‌ سعی می کنیم به صورت سیستماتیک و فرآیند محور،‌ مباحث مدیریت محصول را از فرآیند ایده و آنچه که در ذهن شکل می گیرد تا مراحل راه اندازی محصول،‌ توسعه و در نهایت بازنشستگی آن تشریح نماییم.

دوره مدیریت محصول،‌ یک دورۀ کاربردی و پرمخاطب برای همۀ افرادی است که در سازمان ها پیرامون محصول فعالیت می کنند. در دنیا کتاب ها و استانداردهای نسبتاً زیادی پیرامون مدیریت محصول تدوین شده است،‌ اما مزیت ProdBOK آن است که علیرغم سادگی و جمع جور بودن آن،‌ یک دید فرآیندی را برای مخاطبان آن به ارمغان می آورد.

اگر می خواهید فرآیند های مدیریت محصول را شناسایی کنید و بر بینش سیستماتیک خود در دنیای فروش و بازاریابی،‌ بیفزایید این دوره به شما پیشنهاد می شود.

 

اگر نمی‌دانید مدیریت محصول چیست، این مقاله رو مطالعه کنید – کلیک کنید

_

اطلاعات وبینار

_

عنوان:

مدیریت محصول

از منظر استاندارد ProdBOK

زمان برگزاری:

زمان برگزاری اطلاع رسانی میشود

مدرس:

مهندس ابوذر کُردی

نحوه برگزاری:

به‌صورت آنلاین

هزینه ثبت‌نام:

۱ میلیون تومان

(ثبت نام زود هنگام ۲۰ درصد تخفیف)

نکته:

ویدیو دوره ضبط خواهد شد

_

سرفصل‌های آموزشی

_

فصل اول: مقدمات استاندارد ProdBOK
اهمیت مدیریت محصول در دنیای کسب و کار
نگاهی به استاندارد ProdBOK از موسسۀ آمریکایی AIPMM
تمایز بین مدیریت محصول و مدیریت بازاریابی محصول
تعریف محصول، مدیریت محصول و مدیر محصول
نقش‌های متداول در حوزۀ دانشی مدیریت محصول
چارچوب فرآیندی مدیریت محصول (Product Management Framework)
ارتباط بین مدیریت محصول با دیگر فرآیندهای تولید محصول
فرآیندهای استراتژی و نوآوری
فرآیندهای ایجاد ارزش (Value Creation Processes)
فرآیندهای پیش‌بینی پذیر مدیریت محصول (Predictive)
فرآیندهای انطباق پذیر مدیریت محصول (Adaptive)
فرآیندهای چابک مدیریت محصول (Agile)
ارتباط بین مدیریت محصول با دیگر حوزه های دانشی (BOK)
ارتباط بین مدیریت پروژه، طرح و سبد با مدیریت محصول
بررسی، ارتباط و تحلیل مقایسه‌ ای بین فرآیند های مدیریت محصول و مدیریت پروژه، طرح و سبد و...
ارتباط بین تحلیل کسب و کار با مدیریت محصول
بررسی مقایسه‌ای بین فرآیندهای مدیریت محصول و تحلیل کسب و کار
مقدمه‌ای برچارچوب چرخه حیات محصول و حوزه های دانشی آن‌ها
مروری بر نقشه‌ی فرآیندی مدیریت محصول

فصل دوم: مجموعه فرآیندهای فاز درک محصول (Conceive Phase)
اهمیت فاز درک محصول
شناخت مفهوم محصول
فرآیند ۱ : ارزیابی بیرونی (External Assessment)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱
فرآیند ۲: شناسایی تهدید ها و فرصت ها (Opportunity and Threat Identification)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲
فرآیند ۳: ارزیابی درونی (Internal Assessment)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۳
فرآیند ۴: گزینه های استراتژی محصول (Product Strategy Options)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۴
فرآیند ۵ : ایجاد مفهوم محصول (Create the Product Concept)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۵
فرآیند ۶ : تأیید مفهوم محصول (Product Concept Approval)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۶
فرآیند ۷ : تیم مفهوم محصول (Product Concept Team)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۷
فرآیند ۸ : درک بازار هدف (Understand the Target Market)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۸
فرآیند ۹ : ترسیم مشکلات بازار (Illustrate the Market Problem)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۹
فرآیند ۱۰: تحلیل رقابت (Analyze the Competition)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۰
فرآیند ۱۱: مستندسازی نیازمندیهای بازار (Document Market Requirements)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۱
فرآیند ۱۲: شناسایی کاندیداهای راه حل (Identify Solution Candidates)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۲
فرآیند ۱۳ : امکان سنجی و جایگزین ها (Study Feasibility and Alternatives)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۳
فرآیند ۱۴: مستندسازی نیازمندیهای اولیه محصول (Document Initial Product Requirements)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۴
فرآیند ۱۵: به دست آوردن بازخورد بازار (Obtain Market Feedback)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۵
فرآیند ۱۶: ارزیابی اثرات عملیاتی (Assess Operational Impacts)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۶
فرآیند ۱۷: تعیین چشم انداز و استراتژی (Set Product Vision and Strategy)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۷
فرآیند ۱۸: تعیین گزاره ارزش اولیه و موقعیت یابی
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۸
فرآیند ۱۹: تعیین اهداف محصول و بازاریابی (Set Product and Marketing Objectives)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۹
فرآیند ۲۰ : ایجاد استراتژی راه اندازی اولیه (Create Preliminary Launch Strategy)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲۰
فرآیند ۲۱ : شناسایی ریسک های بازار و محصول (Identify Product and Market Risks)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲۱
فرآیند ۲۲ : ایجاد استراتژی های محصول و بازاریابی (Create Product and Marketing Strategies)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲۲
فرآیند ۲۳ : ایجاد منشور پروژه (Create Project Charter)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲۳
فرآیند ۲۴ : ایجاد انگیزه تجاری اولیه (Create Preliminary Business Case)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲۴
ابزارها و تکنیک های مورد بحث در این فصل:‌
مدیریت سبد محصول، شناسایی مفهوم محصول، بررسی مفهوم محصول و...

فصل سوم: مجموعه فرآیندهای فاز برنامه محصول (Plan Phase)
اهمیت فاز برنامه محصول
شناخت نیازمندیهای محصول
فرآیند ۱ : نیازمندیهای محصول (Product Requirements)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱
فرآیند ۲ : نقشه راه محصول (Product Roadmap)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲
فرآیند ۳ : برنامۀ توسعه (Development Plan)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۳
فرآیند ۴ : برنامه های عملکردی اولیه (Preliminary Functional Plans)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۴
فرآیند ۵ : به روز رسانی استراتژی بازاریابی و محصول (Updated Product and Marketing Strategy)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۵
فرآیند ۶ : به روز رسانی استراتژی راه اندازی (Updated Launch Strategy)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۶
فرآیند ۷ : تحلیل مشروح مالی (Detailed Financial Analysis)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۷
فرآیند ۸ : به روز رسانی انگیزه تجاری (Updated Business Case)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۸
فرآیند ۹ : برنامه مدیریت محصول اولیه (Preliminary Product Management Plan)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۹
ابزارها و تکنیک های مورد بحث در این فصل:‌
مستندات نیازمندیهای محصول (PRD)، برنامه ریزی پروژه، برنامۀ پروژه، برنامه مدیریت محصول

فصل چهارم: مجموعه فرآیندهای فاز توسعه محصول (Develop Phase)
اهمیت فاز توسعه محصول
استقرار محصول
فرآیند ۱ : استقرار محصول (Product Implementation)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱
فرآیند ۲ : بهبود نیازمندیهای محصول (Product Requirements Refinement)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲
فرآیند ۳ : راستی آزمایی محصول (Product Verification)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۳
فرآیند ۴ : انتشار و مدیریت پیکره بندی (Release and Configuration Management)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۴
فرآید ۵ : برنامه بِتا (Beta Plan)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۵
فرآیند ۶ : تست استفاده پذیری (Usability Testing)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۶
فرآیند ۷ : برنامه مشروح راه اندازی (Detailed Launch Plan)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۷
فرآیند ۸ : برنامه های مشروح عملیاتی (Detailed Functional Plans)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۸
فرآیند ۹ : مستند سازی (Documentation)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۹
فرآیند ۱۰ : مرور بازرسی ها (Review Checkpoints)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱۰
ابزارها و تکنیک‌های مورد بحث در این فصل:‌ روش‌های ارزیابی استفاده‌پذیری، استفاده‌پذیری درمحل و..

فصل پنجم: مجموعه فرآیندهای فاز صلاحیت محصول (Qualify Phase)
اهمیت فاز صلاحیت محصول
اعتبار سنجی بازار
مروری بر تست بتا (Beta Test)
فرآیند ۱ : تست بِتا (Beta Test)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱
فرآیند ۲ : آمادگی راه اندازی بازاریابی (Marketing Launch Preparation)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲
فرآیند ۳ : آمادگی عملیات و ساخت (Manufacturing and Operations Launch Preparation)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۳
فرآیند ۴ : آمادگی کانال راه اندازی و فروش (Sales and Channel Launch Preparation)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۴
فرآیند ۵ : آمادگی کانال پشتیبانی از مشتری (Customer Support Launch Preparation)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۵
فرآیند ۶ : تحویل اسناد محصول (Product Documentation Delivery)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۶
فرآیند ۷ : برنامه کسب و کار نهایی (Final Business Plan)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۷
فرآیند ۸ : تصمیم راه اندازی (Final Business Plan)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۸
ابزارها و تکنیک های مورد بحث در این فصل:‌
چک لیست های آمادگی راه اندازی، آمادگی محصول، آمادگی بازاریابی، آمادگی کانال ها و فروش و...

فصل ششم: مجموعه فرآیندهای فاز راه اندازی محصول (Launch Phase)
اهمیت فاز راه اندازی محصول
اهمیت نوع بازار در تعیین استراتژی راه اندازی
فرآیند ۱ : فعالیت های راه اندازی (Launch Activities)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱
فرآیند ۲ : فعالیت های پسا راه اندازی (Post-Launch Activities)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۲
تکنیک های مورد بحث در این فصل:‌ برنامه راه اندازی محصول، برنامه آمادگی کانال و فروش و ....

فصل هفتم: مجموعه فرآیندهای فاز تحویل محصول (Deliver Phase)
اهمیت فاز تحویل محصول
مراحل تحویل محصول
تکنیک‌های مورد بحث در این فصل:‌ الگوی تحلیل‌بازار، برنامه و استراتژی کانال، دموی‌محصولات و...

فصل هشتم: مجموعه فرآیندهای فاز بازنشستگی محصول (Retiring Phase)
اهمیت فاز بازنشستگی محصول
برنامه پایان حیات (End-of-Life Plan)
حوزه های خارجی تأثیر گذار بر برنامه پایان حیات
حوزه های داخلی تأثیر گذار بر برنامه پایان حیات
فرآیند ۱ : برنامه پایان حیات (End-of-Life Plan)
ورودی،‌ ابزارها و تکنیک ها،‌ خروجی فرآیند ۱
ابزارها و تکنیک های مورد بحث در این فصل
برنامه پایان حیات

_

چه چیزی کسب می‌کنید؟

_
  • ۱۶ ساعت آموزش آنلاین راهنمای مدیریت محصول ProdBOK

 

  • ارائۀ ۳۵ PDUs برای شرکت در آزمون های بین المللی مرتبط با آن

 

  • تدریس کامل و نکته به نکته راهنمای زیر:
  • The Guide to the Product Management and Marketing Body of Knowledge (2013)

 

  • ارائه و حل ۲۰۰ تست تألیفی موقعیتی و مبتنی بر سناریو توسط مدرس و ۳۰۰ تست تألیفی دیگران (شبیه ساز آزمون) جهت تسلط بر ابعاد مختلف استاندارد و آمادگی آزمون

 

  • رفع اشکال تست ها و حل مسائل متقاضیان فردی و سازمانی
_

مخاطبین دوره

_

مخاطبان این وبینار:
کلیۀ علاقه‌مندان به مدیریت محصول فارغ از جایگاه سازمانی آن‌ها
کلیۀ دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آماده به کار با رویکرد ورود به حوزۀ مدیریت محصول
افراد واحد بازاریابی،‌ فروش و تیم محصول از بدنۀ مدیریت تا تیم اجرایی آن‌ها
تیم برنامه‌ریزی فروش و بازاریابی سازمان‌ها که می‌خواهند فرآیند محور حرکت کنند.
افراد برنامه‌ریز و مجری کسب و کارهای نوپا (Startups)
مدیران پروژه، طرح و سبد،‌ دفتر PMO و تیم اجرایی آن‌ها
کلیه علاقه‌مندان به تحلیل کسب و کار در سازمان‌ها و شرکت‌ها
کلیه افراد شاغل در چارچوب مدیریت پروژه‌های چابک مانند Scrum یا XP و ...

_

نحوه ثبت‌نام

_

برای ثبت‌نام کافیست روی تصویر زیر کلیک کنید.

ثبت نام در دوره تحلیل کسب و کار