تحلیل کسب و کار
_

وبینار

_

مقدمه و اهمیت موضوع:

در دنیای امروز، نقش و اهمیت تحلیل کسب و کار بر کسی پوشیده نیست. سازمان ها و کسب و کارهای مختلف فهمیده اند که برای بررسی نیازها و مشکلات خویش،‌ به تحلیل کسب وکار نیاز دارند تا بتوانند بهترین نسخه ها را برای دردها و آلام خویش،‌ تعبیه نمایند. بی شباهت نیست اگر تحلیلگر کسب و کار را به مثابه پزشک سازمان ملاحظه نماییم و این پزشک می بایست به صورت مرتب انداموارۀ سازمان و کسب و کار خویش را معاینه نماید و همچنان که می داند پیشگیری بهتر از درمان است،‌ بعد از رویداد بیماری،‌ سراغ درمان نرود و تا جایی که می تواند به صورت پیشتازانه،  با بیماری ها،‌ نقص ها و عیب ها مقابله نماید و از سوی دیگر برای این اندام توصیه نماید که چگونه می تواند فرصت ها و رویدادها و خواص مهم کسب و کار را به کار گیرد تا بتواند در طول چرخه حیات خویش، بیشترین بهره وری را داشته باشد.

اکنون می خواهیم بدانیم برای آنکه بتوانیم در نقش پزشک سازمان وارد ماجرای کسب و کار شویم و پویاتر و کارآمد تر،‌ مشکلات و فرصت های سازمان را رصد کنیم به چه ابزارها، رویکردها و متدها نیاز داریم تا سازمان بتواند راحت تر به تحلیلگر کسب و کار خویش اعتماد نماید و در ادامه به نسخه ها و راهکارهای وی تکیه نموده تا بتواند استراتژی های خویش را با بالاترین بهره وری اجرا نماید و به بیشترین سودآوری و تصاحب سهم بازار دست یازد.

_

سرفصل‌های وبینار

_

عنوان:

صفر تا صد

تحلیل کسب و کار

زمان برگزاری:

۲۹ آذر ۱۴۰۰

ساعت ۱۹ الی ۲۰.۳۰

مدرس:

مهندس ابوذر کُردی

نحوه برگزاری:

به صورت آنلاین

هزینه ثبت‌نام:

رایگان

نکته:

ویدیو دوره ضبط نخواهد شد

_

مخاطبیین استاندارد

_
  • مدیران ارشد و عامل سازمان ها که کنجکاو به تحلیل کسب و کار هستند
  • مدیران تعالی سازمان ها، مشاوران کیفیت که مسئول اجرای بهبود در سازمان ها هستند.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه ها در رشته های مهندسی، مدیریت و … و علاقه مند به تحلیل کسب و کار
  • کلیه مبتدیان در حوزه های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی و هنر و پیگیر جهت یادگیری تحلیل کسب و کار
  • صاحبان، ایده پردازان و کارشناسان کسب و کارهای نوپا (Startups)
  • مدیران، مدیران عامل، کارمندان و کارشناسان سازمان ها و مایل به یادگیری مقدماتی تحلیل کسب و کار
  • مدیران پروژه، طرح و سبد و علاقه مند به یادگیری مقدماتی تحلیل کسب و کار
  • مدیران، کارمندان و کارشناسان بخش های مدیریت محصول، مدیریت بازاریابی و برندینگ سازمان ها
  • مدیران، کارشناسان و کارمندان بخش های مدیریت برنامه ریزی، کنترل پروژه و برنامه ریزی استراتژیک سازمان ها
_

اهداف وبینار

_
  • آشنایی اولیۀ مخاطبان با مفاهیم تحلیل کسب و کار
  • آشنایی مخاطبان با ویژگی های تحلیلگر کسب و کار در ایران
  • آشنایی مخاطبان با نقش تحلیل کسب و کار در شرکت ها و سازمان های ایرانی
  • آشنایی اولیۀ مخاطبان با مفاهیم چرخه حیات نیازمندیها در تحلیل کسب وکار
  • آشنایی با اصول پردازش نیاز سازمانی از مرحله کشف تا راهکار
  • آشنایی با ابزار مهم انگیزه تجاری (Business Case)
  • آشنایی مخاطبان با سازمان های بین المللی ارائه دهندۀ استانداردهای تحلیل کسب وکار
  • آشنایی مخاطبان با گواهینامه های بین المللی تحلیل کسب و کار
  • تعریف تحلیل کسب و کار (BA)
  • اهمیت تحلیل کسب و کار در دنیای امروز همراه با داده های تحلیلی
  • چرا تحلیل کسب و کار در دنیای امروز ضروری است؟
  • برای تحلیلگر کسب و کار شدن به چه ابزارهایی نیاز داریم؟
  • آیا تحلیلگر کسب و کار شغل جذاب و پراهمیتی است؟
  • آیا می توان گفت تحلیلگر کسب و کار، پزشک کسب وکار است؟
  • آشنایی با مدارک بین المللی تحلیل کسب و کار
  • معرفی انجمن بین المللی تحلیل کسب وکار: PMI، IIBA و BCS
  • معرفی و مقایسۀ استانداردها و مدارک تحلیل کسب و کار PMI و IIBAو BCS
_

ثبت نام

_

برای ثبت‌نام کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و فرایند ثبت‌نام خود را از طریق سبد خرید ادامه دهید. پس از تکمیل ثبت‌نام شما، شما می‌توانید یک فایل با فرمت PDF دانلود کنید که لینک ورود به گروه واتساپ در آن قرار دارد. همچنین شماره پشتیبانی واتساپ نیز در آن فایل درج شده است.