_

دوره آموزشی

_

اطلاعات دوره

زمان آغاز دوره

۹اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲

نحوه برگزاری

آنلاین 

تعداد جلسات

۴ جلسه ۳ ساعته مجموعا ۱۲ ساعت

ظرفیت دوره

۳۰ نفر

زمان برگزاری

ل۱۶-۱۸-۲۳-۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ الی ۲۱  

هزینه دوره

  ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان

_

 دوره معماری کسب و کار براساس ® BIZBOK در یک نگاه

_

شرکت در کلاس ها

در این دوره، آموزش کاربردی معماری کسب و کار منطبق بر استاندارد BIZBOK®و متناسب با وضعیت شرکت کنندگان ارائه می گردد. در طول دوره چندین مثال و تمرین توسط استاد ارائه شده و در طول هفته شرکت کنندگان اقدام به ارائه پاسخ نموده و پاسخ ها توسط استاد مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

فیلم کامل دوره

در صورتی که نتوانستید در برخی از جلسات حضور داشته باشید، نگران نباشید. به مدت نامحدود پس از پایان دوره این امکان را دارید که فیلم جلسات را مشاهده کنید و حتی سوالات خود را در گروه مطرح و پاسخ دریافت کنید.

دریافت گواهی نامه با قابلیت استعلام

به شرکت‌کنندگان در این دوره، گواهی معتبر از سوی آکادمی تحلیل کسب و کار با قابلیت استعلام آنلاین تقدیم می‌گردد. این گواهی نامه معادل ۱۲ عدد CEU است که برای شرکت در آزمون های بین اللملی معماری کسب و کار ضروری است.

دریافت ۱۲ عدد CEU

با دریافت گواهی نامه شرکت در دوره ۱۲ عدد CEU دریافت خواهید کرد. این مقدار CEU به شما کمک می کند که مدارک بین المللی معماری کسب و کاررا در آینده نگه دارید و یا از آن برای شرکت در آزمون های بین اللملی تحلیل کسب و کار از آنها استفاده نمایید.

ارائه اسلایدهای دوره، منابع و جزوات تکمیلی

اسلایدهای مربوط به دوره، سایر منابع و رفرنس های ارزشمند در حوزه معماری کسب و کار و جزوات تکمیلی برای استفاده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

معماری کسب و کار چیست؟

معماری کسب و کار فرآیند طراحی ساختار کسب و کار به عنوان یک کل با نگاهی گسترده به طراحی سیستم ها و نیازمندیها است. هدف معمار کسب و کار بهبود عملیات کسب وکار در راستای اهداف و استراتژی است.

آیا تحلیلگران کسب و کار می توانند معمار کسب و کار شوند؟

آیا می دانستید که اکثر معماران کسب و کار یک زمانی تحلیلگر کسب و کار بوده اند؟ معماری کسب و کار یک پیشرفت طبیعی شغلی برای تحلیلگران کسب و کار است. اگر شما دارای مدرک لیسانس هستید که علاقه مند به طراحی استراتژی ها و مدل های سطح بالا برای همسو کردن راهکارهای فنی با نیازهای کسب وکار هستید، معماری کسب و کار ممکن است برای شما مناسب باشد.

میانگین دستمزد معماران کسب و کار چقدر است؟

طبق گزارش Salary.com از ۲۸ می ۲۰۲۰، میانگین حقوق معماران کسب و کار در ایالات متحده ۱۲۳,۰۷۲ دلار است اما محدوده حقوق معمولاً بین ۱۱۲,۵۵۱ تا ۱۳۴,۱۰۱ دلار است. محدوده حقوق می تواند به طور گسترده ای بسته به عوامل مهم بسیاری از جمله تحصیلات، گواهینامه ها، مهارت های اضافی، تعداد سال هایی که در حرفۀ خود سپری کرده اید متفاوت باشد.

دوره‌های آموزشی آکادمی تحلیل کسب و کار با سایر موسسات چه تفاوت‌هایی دارد؟

ما نخستین موسسه در ایران هستیم که تصمیم به آموزش معماری کسب و کار براساس BIZBOK® ویرایش یازدهم دارد. ما قصد داریم با آموزش کاربردی معماری کسب و کار به مخاطبان ایرانی خویش یادآوری نماییم که با یادگیری معماری کسب و کار، فصل دیگری از آموزش و یادگیری در زندگی حرفه ای شما آغاز خواهد شد. در ایران معمولاً معماری کسب و کار با معماری سازمانی خلط می شود و این اشتباه راهبردی سبب شده است که مقولۀ معماری کسب و کار در ایران با سوبرداشت ها روبه رو شود. شما با شرکت در این دوره و یادگیری مفاهیم کاربردی آن قادر خواهید بود که از آن به عنوان پلی برای متحول ساختن سازمان خویش استفاده نمایید.

_

سرفصل‌های دوره

 


بخش دوم
گام های اصلی در تحلیل کسب و کار
مرور یک نمونه پروژه تحلیل کسب و کار انجام شده
مفاهیم کلیدی در تجزیه و تحلیل کسب و کار (BACCM)
ساختار BABOK Guide و مقایسه با استانداردهای PMI و BSC
مرور حوزه‌های دانش تحلیل کسب و کار BABOK
مرور حوزه‌های دانش تحلیل کسب و کار PMI
تمایز بین نیاز (Need) و نیازمندی (Requirement) در تحلیل کسب و کار
انواع الزامات در تحلیل کسب و کار
مرور الزامات یک نمونه پروژه تحلیل کسب و کار
بررسی دوقطبی نیازمندی- طراحی در ساختار BABOK
شایستگی های محوری تحلیل کسب و کار
چشم اندازهای استاندارد BABOK
تکنیک های تحلیل کسب و کار و RoadMap یادگیری تکنیک ها
معرفی بهترین نرم افزار کاربردی در حوزه تحلیل کسب و کار

بخش سوم- حوزه دانشی Business Analysis Planning and Monitoring
معرفی ۵ وظیفه اصلی در حوزه دانشی Business Analysis Planning and Monitoring
معرفی وظیفه Plan a business analysis approach
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Plan a business analysis approach
معرفی وظیفه Plan Stakeholder Engagement
معرفی یک فرمت برای انجام وظیفه Plan Stakeholder Engagement
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Plan Stakeholder Engagement
معرفی وظیفه Plan Business Analysis Governance
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Plan Business Analysis Governance
معرفی وظیفه Plan Business Analysis Information Management
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Plan Business Analysis Information Management
ارائه فرمت برای انجام حوزه دانشی Plan Business Analysis Information Management
معرفی وظیفه Identify business analysis Performance improvement
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Plan Business Analysis Information Management
چند نمونه سوال مربوط به فصل سوم استاندارد
ارائه یک فرمت واقعی برای انجام این حوزه دانشی در پروژه های واقعی تحلیل کسب و کار

بخش چهارم- حوزه دانشی Elicitation and Collaboration
معرفی ۵ وظیفه اصلی در حوزه دانشی Elicitation and Collaboration
معرفی وظیفه Preparer For Elicitation
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Preparer For Elicitation
معرفی وظیفه Conduct Elicitation
معرفی یک فرمت برای انجام وظیفه Conduct Elicitation
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Conduct Elicitation
معرفی وظیفه Confirm Elicitation Result
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Confirm Elicitation Result
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Communicate Business Analysis Information
معرفی یک فرمت برای انجام وظیفه Communicate Business Analysis Information
معرفی وظیفه Manage Stakeholder Collaborations
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Manage Stakeholder Collaborations
معرفی حوزه دانشی Requirements Life Cycle Management
معرفی ۵ وظیفه اصلی در حوزه دانشی Requirements Life Cycle Management
آموزش چند نکته بسیار مهم در مورد وظایف موجود در این حوزه دانشی
معرفی وظیفه Trace Requirements
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Trace Requirements
ارائه چند مثال واقعی از وظیفه Trace Requirements بر اساس پروژه های واقعی
معرفی چند نرم افزار برای انجام وظایف مربوط به حوزه دانشی Requirements Life Cycle Management
معرفی وظیفه Maintain Requirements
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در وظیفه Maintain Requirements
معرفی وظیفه Prioritize Requirements
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Prioritize Requirements
معرفی یک فرمت برای انجام وظیفه Prioritize Requirements
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Assess Requirements Changes
ارائه فرمت برای انجام وظیفه Assess Requirements Changes
معرفی وظیفه Approve Requirements
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Approve Requirements

بخش پنجم- حوزه دانشی Strategy Analysis
معرفی ۴ وظیفه اصلی در حوزه دانشی Strategy Analysis
آموزش چند نکته بسیار مهم در مورد وظایف موجود در این حوزه دانشی
معرفی وظیفه Analyze Current State
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Analyze Current State
ارائه چند مثال واقعی از وظیفه Analyze Current State بر اساس پروژه های واقعی
معرفی وظیفه Define Future State
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در وظیفه Define Future State
معرفی وظیفه Assess Risk
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Assess Risk
معرفی وظیفه Define Change strategy
معرفی تکنیک های اصلی مورد نیاز در حوزه دانشی Define Change strategy
معرفی وظیفه Approve Requirements
معرفی تکنیک های اصلی ورد نیاز در حوزه دانشی Approve Requirements

_
_

چه چیزی می‌آموزید؟

_
  • آشنایی اولیۀ مخاطبان با مفهوم معماری کسب و کار و اهمیت آن در سازمان های امروزی
  • بررسی جایگاه واقعی معماری کسب و کار در یک سازمان و پروژه ها و طرح های آن
  • بررسی ضرورت یادگیری چارچوب معماری کسب و کار برای متخصصان و مدیران در ایران
  • بررسی چارچوب استاندارد معماری کسب و کار و حوزه های دانشی و رویه های حاکم بر آن
  • بررسی اهمیت چشم انداز معماری کسب و کار در عالم تحلیل کسب و کار
_

مخاطبین این وبینار

_
  • مدیران و کارشناسان بخش های تحلیل کسب و کار در سازمان ها
  • مدیران، مدیران عامل و معاونان عملیاتی – استراتژیک سازمان با دغدغۀ توسعه، تحلیل و تداوم کسب و کار
  • مشاوران و متخصصان مدیریت فرآیند، EFQM و تعالی در سازمان و استقرار دهندگان نظام جامع فرآیندی
  • مدیران، کارشناسان و مسئولان دپارتمان های تحلیل کسب وکار در سازمان های ایرانی
  • مدیران و کارشناسان پروژه، طرح و سبد شاغل در همه پروژه ها فارغ از نوع، ارزش و منعفت قابل تحقق آن.
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه که علاقه مند به یادگیری مفهوم معماری کسب و کار هستند.
  • مدیران، علاقه مندان و کارشناسان استقرار مدیریت ریسک در سازمان ها و پروژه های خویش
  • پژوهشگران حوزۀ تحلیل کسب و کار در دانشگاه ها و آکادمی های علمی با رویکرد معماری کسب و کار
  • کلیه مبتدیان در حوزه های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی و هنر و پیگیر جهت یادگیری معماری کسب و کار
  • صاحبان، ایده پردازان و کارشناسان کسب و کارهای نوپا (Startups)
  • مدیران، مدیران عامل، کارمندان و کارشناسان سازمان ها و مایل به یادگیری مقدماتی معماری کسب و کار
  • مدیران، کارمندان و کارشناسان بخش های مدیریت محصول، مدیریت بازاریابی و برندینگ سازمان ها

برخی از منابع آموزشی: BIZBOK®, Business Architecture Guild, v11