تحلیل کسب و کار
_

وبینار آموزشی

_

بسیاری از افراد علاقه مند به یادگیری مبانی تحلیل کسب و کار (Business Analysis) هستند. بعضی از آنها تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و جویای کار هستند. بعضی دیگر ممکن است سال ها سابقۀ کاری در حوزه های مختلف مدیریت و مهندسی داشته باشند و باز علاقه مند هستند که تحلیل کسب و کار را فراگیرند. در واقع این افراد، تازه کار و مبتدی هستند و به دنبال این هستند که چگونه چابک بتوانند با این مبانی آشنا شوند؟

اگر شما از افراد فوق هستید و به دنبال یک استاندارد خوب می گردید که بتواند کار شما را راه بیندازد. نگران نباشید، ما به آن فکر کرده ایم. استاندارد تحلیل کسب و کار از انجمن کامپیوتر بریتانیا (BCS) می تواند در این زمینه راهگشا باشد.  

مزیت یادگیری استاندارد تحلیل کسب و کار BCS: این استاندارد در مقایسه با استانداردهای تحلیل کسب و کار مؤسسه های IIBA و PMI دارای زبانی ساده و به دور از پیچیدگی های فرآیندی است. افراد ناآشنا با بدنۀ دانشی تحلیل کسب و کار، در طی یادگیری این وبینار، نیاز به پیشنیاز یا واژه نامه برای بررسی مفاهیم و عبارت های دشوار ندارند و پس از طی این وبینار، قادر خواهند بود که با ادبیات تحلیل کسب و کار، آشنا شوند. آنها به اندازۀ مقدماتی توانسته اند سرفصل هایی از کسب و کار را یاد گیرند و در سازمان خویش و یا احیاناً در کسب و کار نوپای خود به کار گیرند.

_

اطلاعات وبینار

_

عنوان:

تحلیل کسب و کار

از منظر استاندارد BCS

زمان برگزاری:

۲۱ آذر ۱۴۰۰

ساعت ۱۹ الی ۲۰.۳۰

مدرس:

مهندس ابوذر کُردی

نحوه برگزاری:

به صورت آنلاین

هزینه ثبت‌نام:

رایگان

نکته:

ویدیو دوره ضبط نخواهد شد

_

سرفصل‌های آموزشی

_
  1. تحلیل کسب و کار چیست؟
  2. شایستگی های تحلیلگر کسب و کار
  3. زمینۀ استراتژیک برای تحلیل کسب و کار
  4. چارچوب خدمت تحلیل کسب و کار
  5. بررسی موقعیت کسب و کار
  6. تحلیل و مدیریت ذینفعان
  7. بهبود فرآیندها و خدمات کسب و کار
  8. تعریف راهکار (Solution)
  9. ایجاد Business Case
  10. استقرار نیازمندیها (Requirements)
  11. مستند سازی و مدل کردن نیازمندیها
  12. اعتبار آزمایی (Validating) و مدیریت نیازمندیها
  13. تحویل نیازمندی‌ها
  14. تحویل راهکار کسب و کار
_

چه چیزی می‌آموزید؟

_
  • آشنایی اولیۀ مخاطبان با مفاهیم تحلیل کسب و کار
  • آشنایی اولیۀ مخاطبان با مفاهیم ذینفعان و ارتباط مؤثر با آنها
  • آشنایی با اصول پردازش نیاز سازمانی از مرحله کشف تا راهکار
  • آشنایی با ابزار مهم انگیزه تجاری (Business Case)
  • درک رویکرد های استراتژیک تحلیل کسب و کار  
  • درک ویژگی ها و شایستگی های تحلیگر کسب و کار در سازمان ها
_

مخاطبین این وبینار

_
  • فارغ التحصیلان دانشگاه ها در رشته های مهندسی، مدیریت و … و علاقه مند به تحلیل کسب و کار
  • کلیه مبتدیان در حوزه های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی و هنر و پیگیر جهت یادگیری تحلیل کسب و کار
  • صاحبان، ایده پردازان و کارشناسان کسب و کارهای نوپا (Startups)
  • مدیران، مدیران عامل، کارمندان و کارشناسان سازمان ها و مایل به یادگیری مقدماتی تحلیل کسب و کار
  • مدیران پروژه، طرح و سبد و علاقه مند به یادگیری مقدماتی تحلیل کسب و کار
  • مدیران، کارمندان و کارشناسان بخش های مدیریت محصول، مدیریت بازاریابی و برندینگ سازمان ها
_

مشاهده فیلم وبینار

_

برای مشاهده فیلم این وبینار به صورت رایگان کافیست از طریق دکمه زیر فرایند خرید ویدیو را طی کرده و در نهایت یک فایل با فرمت PDF دریافت خواهید کرد که لینک مشاهده وبینار در آن قرار دارد.