توجه توجه

شرکت در این وبینار برای شرکت کنندگان دوره های تحلیل کسب و کار آکادمی، بصورت رایگان است. در صورتیکه در دوره های سال ۱۴۰۰ و به بعد شرکت کرده اید، به شماره واتس آپ پیام دهید تا کنترل ها و هماهنگی های لازم صورت پذیرد.      (۰۹۲۱۳۸۴۷۲۰۵)

_

وبینار آموزشی

_

مقدمه:

این روزها،‌ همۀ افراد شرکت ها و سازمان ها و با پروژه های انتفاعی و غیرانتفاعی شان، از چابک و اجایل دم می زنند. بعضی از آنها فقط نام اجایل یا چابک را شنیده اند و مدام تکرار می کنند که چابک باشید! اما انگار نیاز دارند که به عمق این واژه یا مفهوم آشنا شوند و صرفاً‌ تکرار و تداعی کردن این واژه کافی نیست. اجایل از پروژه های نرم افزاری شروع شد و با آن بستر ِتولید محصولات نرم افزاری متحول گردید اما پس از اندک مدتی،‌ بشر فهمید که می توان این رویداد مهم را به دیگر پروژه های غیر نرم افزار تعمیم داد. یعنی اینک شما می توانید هم در صنعت نرم افزار، پروژۀ‌ خود را شروع کنید،‌ اجرا و به همۀ مایل استون های خویش دست یابید و هم اینکه می توانید آستین بالا بزنید و در پروژه هایی همچون ساخت و تولید،‌ نفت و گاز،  انرژی،‌ توسعۀ پایدار و … کنشمند باشید و پروژه های چابک را احیا نمایید.

تازه این آغاز ِ ماجراست. پروژه های چابک با تیم های کوچک شروع می شدند و تأکید داشتند که تیم ها باید کوچک باشند و این دغدغه همیشه وجود داشت که سازمان های بزرگ، چگونه می توانند از مزیت تیم سازی چابک استفاده نمایند. این روزها اجایل آنقدر توسعه یافته است که می تواند نیاز همۀ سازمان ها را با هر قد و قامتی که هستند مرتفع نماید.

متناسب با نوع سازمان، سطح پروژه،‌ بلوغ و فرهنگ سازمانی می توان متدولوژی مطلوب اجایل را پیدا نمود و با آموزش و منتورینگ آن را در سطح سازمان پیاده سازی کرد. تقریباً در مورد متدولوژی های اجایل این جمله وجود دارد که آنها اغلب ساده هستند ولی استاد شدن در آنها سخت است. پس به نظر می رسد که در مورد اجایل شدن یا اجایل بودن نیاز به سختی، پشتکار،‌ صبوری و همت بالا است که باید کل تیم یا سازمان در جهت اهداف آن پروژه همسو شوند و در نهایت بتواند تمام تلاش خود را برای رسیدن به آنها به کار گیرند.  

_

اطلاعات وبینار

_

نحوه برگزاری:

فیلم ضبط‌ شده وبینار

هزینه وبینار:

۲۵۰ هزار تومان

_

مخاطبیین وبینار

_
  • کلیۀ مدیران سازمان که می خواهند عمیق تر با مفاهیم چابک آشنا شوند.
  • کلیۀ علاقه مندان به تفکر چابک فارغ از جایگاه سازمانی آنها
  • کلیۀ دانشجویان و فارغ التحصیلان آماده به کار با رویکرد ورود به پروژه های چابک
  • افراد واحدهای بازاریابی،‌ فروش و محصول که می خواهند پروژه های فروش چابک داشته باشند.
  • افراد برنامه ریز و مجری کسب و کارهای نوپا (Startups) و علاقه مند به Quick wins های بهیود.
  • مدیران پروژه، طرح و سبد،‌ دفتر PMO و تیم اجرایی آنها که به صورت سنتی، برنامه ریزی می کرده اند.
  • علاقه مندانی که دوره های تحلیل کسب وکار را گذرانده اند و یا در حال گذران آنها هستند.
  • افراد جویای فرصت شغلی در موقعیت مالک محصول، اِسکرام مَستِر و تیم های توسعه برنامه نویسی.
  • کلیۀ علاقه مندان که می خواهند با سیر تطور و تحول چابک آشنا شوند
_

چه چیزی می‌آموزید؟

_
  • آشنایی با تاریخ چابک و بررسی متدولوژی ها و رویکردهای آنها در طول دو دهۀ گذشته
  • چگونگی عبور از انجام دادن چابک به چابک بودن در همۀ پروژه ها
  • اصولاً چگونه می تواند چابک بود؟ آیا چابک بودن سخت است؟
  • بررسی و واکاوی ارزش ها و اصول بیانیۀ چابک
  • تأملی در اندیشه و شخصیت چند نفر از نویسندگان و توسعه دهندگان تفکر چابک
  • بررسی چابک بین پروژه های نرم افزاری و غیر نرم افزاری در دنیا
  • آشنایی با انواع مدارک چابک انجمن مدیریت پروژه آمریکا (PMI)
  • نگاهی به دیگر مؤسسات و سازمان های بین المللی ارائه دهندۀ مدارک چابک
  • چگونگی رهایی از Command-and-Control-ism در تفکر چابک جهت ساختن تیم چابک
  • آیا چابک می تواند گره گشای همه مشکلات مدیریت پروژه باشد یا آنکه صرفاً فرمالیته است؟!
  • ارتباط بین تفکر چابک و تحلیل کسب و کار
  • ارتباط بین تفکر چابک و مدیریت محصول

ارائه نقشه راه برای توسعه و تقویت مثلث دانشی کسب و کار (تحلیل کسب و کار- چابک- مدیریت محصول)

_

سرفصل های آموزشی وبینار:

_
  • تاریخچۀ چابک

  • بررسی متدولوژی های چابک

  • مدارک چابک PMI

  • مدارک چابک دیگر سازمان ها

  • حوزه های دانشی در چابک

  • ساختار مدیریت پروژه در چابک

  • تیم های دانشی در چابک

  • ارتباط چابک با تحلیل کسب و کار و مدیریت محصول

  • اهمیت چابک در پروژه های نرم افزاری و غیر نرم افزاری

  • پرسش و پاسخ مخاطبان